Faktura

Hos Chilimobil er spesifisert faktura helt kostnadsfritt. Alle våre kunder kan finne sin spesifiserte faktura inne på Min Side: https://minside.chilimobil.no/. GDPR (EUs nye personvernlovgivning) pålegger alle mobiloperatører at spesifiserte faktura ikke kan sendes per e-post.

Din første faktura fra Chilimobil

Vi fakturaer fra og med den dagen du blir aktiv kunde hos oss, til slutten av inneværende måned. Alle våre kunder har felles fakturadato, og derfor kan din første faktura gjelde to perioder.

Eksempel: Aktiveringsdato 15.01.2019. Første faktura gjelder for perioden 15.01.2019 – 28.02.2019

 

Din siste faktura fra Chilimobil

Hos Chilimobil betaler man månedsavgiften for inneværende måned uavhengig av når man avslutter kundeforholdet. Alt eventuelt forbruk som ikke er inkludert i abonnementet vil faktureres måneden etter. Dette er standard prosedyre hos de fleste operatører i Norge.

Eksempel: Abonnement avsluttes 15.01.2019. Faktura periode: 01.01.2019 - 31.01.2019.

Innholdstjenester og betalt samtale

Hva er innholdstjenester og betalt samtale?

På din faktura står det en linje som heter «betalt samtale». Betalt samtale, ofte referert til som innholdstjenester, er en felles betegnelsene for kjøp av varer, produkter og tjenester som blir betalt via mobilregning.

Varer, produkter og tjenester som ofte blir kjøpt med mobilfaktura:

  • Buss-, parkering- og togbilletter.
  • Automatisk nummeropplysningstjeneste fra 1881 (app til 49,- i måneden).
  • Samtaler og SMS til 1881, 1880, 1887.
  • Avis- og trafikkmeldingsabonnement.
  • Telefonsamtaler til nummer som starter med 800-830. Telefonnummer som dette brukes ofte av helsetjenester, synske, mm.
  • Donasjonstelefoner
  • Kjøp av ekstra datapakker (TopUp; 1GB, 3GB, 5GB).
  • Hentemelding fra Posten, Bring og PostNord.

Slike tjenester vil faktureres på etterskudd, hvilket innebærer at kjøpet faktureres måneden etter .

Ønsker du å sette en grense for hvor mye du kan bruke på innholdstjenester i løpet av en måned? Innholdsgrense kan du endre på Min Side. 

Er du usikker på hvem som har fakturert deg? Strex, mobiloperatørenes betalingsselskap.

For detaljert informasjon om hvem som har fakturert deg, og for hva, kan du logge deg helt kostnadsfritt inn på Strex. Eier du et norsk mobilnummer, vil oversikten over dine transaksjoner, være tilgjengelig for deg her: https://strex.no/
Strex AS er en bedrift opprettet i samarbeid mellom Telenor, Telia og ICE Nett. Strex har ansvar for å gi deg en oversikt over faktureringen som gjøres med mobilfakturaen din.

For spørsmål/klager rundt selve tjenesten er det innholdsleverandøren som må kontaktes.

 

Feil KID eller kontonummer?

Merk at Svea Finans som vi bruker til fakturering, har flere kontonummer.

Hvis feil kombinasjon av kontonummer og KID-nummer brukes, vil feilmeldingen KID er ugyldig, oppstå.

Faktura byrå kontonummer: 6402.05.29707

Inkasso byrå kontonummer: 6401.06.90607

*Oppdatert: februar 2019.

 

Dobbelbetaling

Betaler du for mye eller dobbelt på en faktura fra oss, vil SVEA FINANS NUF automatisk tilbakebetale dette beløpet. Dette gjelder kun beløp som er høyere enn 250,-. Er beløpet under 250,- må du kontakte Svea Finans direkte slik at de kan tilbakebetale deg manuelt.

Beløpet tilbakebetales fra kontonummer: 6401 06 34375.

Er du usikker på om din dobbelbetaling er tilbakebetalt, ta gjerne kontakt med Svea Finans på følgende telefonnummer: 73 93 06 00.

*Oppdatert: februar 2019.

 

Underholdning – Sport Premium – TV2 Sumo

Fri Data-abonnementet inkluderer en 60 dagers gratisperiode med TV2 Sumo Sport, film og serier. Pakken er aktiv fra din bestilling er godkjent hos oss. Etter 56 dager vil du få en SMS fra oss med informasjon om at din pakke vil fornyes innen kort tid. Vil du fortsette med tjenesten kan du bare se vekk fra denne SMS-en. Ønsker du å avslutte tjenesten må du selv gjøre dette via Min Side, eller ved å kontakte kundeservice.

 

Kunder som bestilte Chili Fri Data før (dato) fikk tilgang på Underholdnings-pakken fra TV2 Sumo. Denne pakken vil markeres som «Underholdning» på din faktura.

AvtaleGiro, eFaktura og EHF

AvtaleGiro oppretter du i nettbanken din. Etter at du har betalt din første faktura fra oss, vil du få et forsalg om å sette opp en AvtaleGiro med SVEA FINANS NUF. Du kan også opprette AvtaleGiro ved et senere tidspunkt.

4 til 6 uker er standard behandlingstid hos de fleste banker, før din AvtaleGiro blir godkjent og aktiv. Du har selv ansvar for å undersøke om AvtaleGiro er aktiv i din nettbank, og at beløpet trekkes på forfallsdato.

Husk å sette et maksbeløp som dekker eventuelle renteøkninger, purregebyr og eventuelle endringer av terminbeløp/abonnement som du selv gjør. Vi trekker ikke et større beløp enn det som står på fakturaen.

Merk: Du vil alltid motta betalingsinformasjon fra oss per post/e-post, uavhengig om du har opprettet en AvtaleGiro eller ikke.

eFaktura

Med eFaktura får du fakturaen rett i nettbanken din. Du har mulighet til automatisk oppsett når du betaler en faktura fra Chilimobil, eller du kan legge det til manuelt ved å finne Chilimobil i oversikten over eFaktura-tilbydere.

EHF

Vi tilbyr dessverre ikke tjenesten EHF (Elektronisk Handelsformat), eller andre bedriftsløsninger, for fakturering.   

Gjenåpningsgebyr

Dersom fakturaen går til inkasso, er det et gjenåpningsgebyr på kr 249,-.