BankID på mobil

Pris 0,-

Gratis ved bruk i Norge og EU/EØS.

Med BankID på Mobil kan du logge inn i nettbanken din, betale regninger eller handle på nett uten at du trenger å benytte kodebrikke fra banken. Så enkelt! 

BankID på Mobil støttes av alle Chilimobils SIM-kort.

Når du blir kunde hos oss, må BankID på mobil aktiveres på nytt i din nettbank med BankID kodebrikke. Det samme gjelder om du må bytte SIM-kort. Dette har BankID på mobil satt opp for å øke sikkerhet rundt tjenesten for å enkelt hindre misbruk. 

Utenfor EU/EØS er prisen den samme som prisen for å sende SMS fra det landet du befinner deg i. Hver innlogging med BankID på mobil sender 2-4 SMS fra din mobil, som du betaler for. 

Ved bruk av kontantkort betaler du for hver SMS, det vil si 2-4 SMS per innlogging med BankID på mobil. Prisen er den samme som SMS-prisen i det landet du befinner deg i. I Norge koster en SMS 0,59 kr. En BankID på Mobil innlogging i Norge koster mellom 1,18 kr – 2,36 kr. 

Ved å gjennomføre denne testen, blir det gjennomført en autentisering med BankID på mobil, etterfulgt av en påfølgende signering. 
Teksten som vises i testen er: “Dette er en enkel tekstmelding som du trygt kan signere.”

Feilmeldingen: “Ukjent fødselsdato og/eller telefonnummer. Vennligst prøv igjen.”, betyr at du ikke har tjenesten BankID på mobil aktivert i din nettbank. Da må du aktivere dette på nytt i din nettbank.  

Her er en sjekkliste dersom du har problem med BankID på mobil: 

  1. Test BankID på mobil over. Får du følgende feilmeldingen: “Ukjent fødselsdato og/eller telefonnummer. Vennligst prøv igjen.”, betyr det at du ikke har tjenesten BankID på mobil aktivert i din nettbank. Da må du aktivere dette på nytt i din nettbank.  
  2. Har du nytt SIM-kort må gammel BankID på mobil i noen tilfeller deaktiveres manuelt i din nettbank.
  3. Du må ha et aktivt mobilabonnement 
  4. Du må benytte hoved-SIM. BankID på mobil vil ikke fungere med Tvilling-SIM eller Data-SIM 
  5. BankID på mobil fungerer ikke i Dual-SIM-mobiler dersom SIM-kortet ikke står i riktig SIM-kort holder.
  6. Du må ha tilstrekkelig mobildekningen. Dårlig mobildekning vil føre til vanskeligheter med innlogging 

Ta kontakt med banken din om ingen av punktene over løser problemet.