Stemmer fakturaen min?

Vi ønsker at det alltid skal være så billig som mulig å bruke våre mobilabonnement. Hvis det er noe på fakturaen som du ikke kjenner igjen, er det viktig for oss at du får oversikt over dette med en gang. Bruk denne listen til å spore hva som utgjør bruk på din faktura.

Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato og derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to perioder på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura.

Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars

Første faktura gjelder for perioden 15. mars – 30. april.

Ved bruk i land utenfor EU/EØS gjelder egne priser. Det samme gjelder for å ringe og sende SMS/MMS fra Norge til utlandet, og ved bruk på satellitt, ferge, fly og offshore.

“Kjøp av varer og innholdstjenester” på din faktura er kjøp av varer, produkter og tjenester du har valgt å betale via din mobilfaktura.

Eksempler på varer, produkter og tjenester som blir kjøpt med mobilfaktura:

  • Buss-, parkerings- og togbilletter
  • Automatisk nummeropplysningstjeneste fra 1881 (app til 49,- i måneden)
  • Avis- og trafikkmeldingsabonnement
  • Donasjonstelefoner
  • Hentemeldinger fra Posten, Bring og PostNord.

Slike tjenester vil faktureres etterskuddsvis, som innebærer at kjøpet faktureres måneden etter.

Usikker på hvem som har fakturert deg?

Strex er mobiloperatørenes betalingsselskap

Dersom du har mottatt en SMS fra Strex med kvittering for ditt kjøp over din mobilfaktura, kan du logge deg kostnadsfritt inn på Strex for detaljert informasjon om hvem som har fakturert deg, og for hva. Du logger inn her med mobilnummeret du kjøpte tjenestene med: https://strex.no/

Strex AS er en bedrift eid av Telenor, Telia og Ice, og som alle mobiltilbydere i Norge benytter for fakturering av varer og tjenester. Strex har ansvar for å gi deg en oversikt over kjøp som gjøres med mobilfakturaen din.

Strex Logo

Spesialnummer er nummer til spesielle tjenester. Disse numrene koster mer:

  • 1881 og andre 4-sifrede numre til nummeropplysningstjenester
  • 820- og 829-nummer: Dette er nummer til Teletorg-, rådgivinings- og underholdningstjenester, og givernummer (donasjon)

Merk. Fra 1. september 2019 ble det gratis å ringe til følgende nummer:

  • 800-nummer
  • 810-nummer
  • 815-nummer
  • 85-nummer
  • 3-sifrede nummer inkludert nødnumrene 110, 112 og 113
  • 5-sifrede nummer

Ekstra datapakker:

  • 1 GB 98,-
  • 3 GB 179,-
  • 5 GB 239,-

Superboost:

  • 1 time 19,-
  • 4 timer 69,-
  • Ut dagen 119,-

Nytt SIM-kort: 149,-

Data-SIM og Tvilling-SIM: 99,- oppstartspris og 39,- per mnd.

Papirfaktura i posten: 59,- per mnd

Chili Fri Data-abonnementet inkluderer 2 måneder gratis med TV 2 Sumo Sport, film og serier. Etter 57 dager vil du få en SMS fra oss med informasjon om at denne tjenesten avsluttes dersom du ikke aktivt velger å fortsette med TV 2 Sumo abonnementet.

Dersom du velger å fortsette med TV 2 Sumo, må dette gjøres i MinChili-appen, på Min Side, eller ved å ta kontakt med Chilimobil Kundesenter. TV 2 Sumo Sport, film og serier koster kr 150,-/mnd. hos Chilimobil. (Vanlig pris hos TV 2 Sumo er 179,-/mnd.)

Bestillinger før 29.11.2018

Bestillinger før 29.11.2018:
Fri Data-abonnementet inkluderer en 60 dagers gratisperiode med TV 2 Sumo Sport, film og serier. Etter 57 dager fikk du en SMS fra oss med informasjon om at din pakke ville fornyes om 3 dager. For å avslutte tjenesten var du nødt til å gjøre dette selv via Min Side, eller ved kontakt med Chilimobil Kundesenter. Dersom dette ikke er gjort, vil man faktureres videre for TV 2 Sumo produktpakker.

 

Bestillinger før 30.10.2018:

Kunder som bestilte Chili Fri Data før 30.10.18 fikk TV 2 Sumo Underholdning (90,-/mnd.). Denne pakken er kun tilgjengelig for kunder som bestilte før 30.10.18.