Det er kjempe enkelt å bli kunde og det skal være kjempe enkelt å avslutte som kunde. Her får du svar på vanlige stilte spørsmål:
Månedsavgiften:
Siste faktura inneholder månedsavgiften for den påbegynte måneden. Avslutter du i januar, betaler du ut januar. Vi anbefaler å bytte i slutten av måneden, for å spare mest, slik at du slipper å betale både for perioden hos oss og hos nytt selskap. Dette er standard hos norske mobilselskap
Forbruk utover vanlig månedsavgift:
Alt forbruk som ikke er inkludert i abonnementet (eksempelvis bussbillett over mobilregningen eller databruk i USA) vil faktureres måneden etter.
Ekstra tjenster som Viaplay:
Dersom du abonnerer på en tjeneste som Viaplay, Storytel, NordVPN, Podimo mm. via oss, så faktureres denne tjenesten etterskuddsvis. Det betyr at din siste faktura fra oss kan inneholde fakturering for en av disse tjenestene
Hvis du skal beholde mobilnummeret ditt og bytte til et annet mobilselskap, trenger du faktisk ikke engang å si i fra! Alle mobilselskap i Norge bruker et felles flyttesystem. Når du bytter mobiloperatør og tar med deg nummeret ditt, får vi melding om det og avslutter ditt abonnement på samme tid som ditt nye SIM-kort blir aktivt hos nytt selskap. Da får du en fin overgang fra oss til ditt nye mobilselskap.
Sånn fungerer det:
Du får et nytt SIM-kort hos nytt selskap. Vi holder ditt nåværende SIM-kort aktivt, slik at du kan ringe, sende SMS, sende MMS og bruke data. Du får en SMS/e-post fra nytt selskap når ditt nye SIM-kort fra dem starter å fungere – på samme tidspunkt vil vi skru av ditt Chilimobil-SIM-kort og avslutte abonnementet.
Merk at du betaler ut inneværende måned når du avslutter et mobilabonnement (dette er likt for alle mobilselskap i Norge), så den beste tiden er alltid å bytte mobilabonnement i slutten av en måned, for å spare mest penger.
Har du ekstra tjenester vil dette også bli sakt opp samtidig med ditt nye SIM-kort blir aktivert og ditt gamle SIM-kort blir deaktivert.
Hvis du ikke skal bytte mobilselskap og du vil “kaste mobilnummeret”, slik at det ikke lengre kan brukes av deg eller av andre (med en frysperiode på 2 år), kan du enkelt ta kontakt med oss kundeservice:
Telefon: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no
Grunnen til at dette med om du skal bytte selskap eller ikke, presiseres så tydelig på denne måten og at du må ringe eller sende oss mail, er at hvis du skal bytte til et annet selskap, så må nummeret være aktivt for at det nye mobilselskapet skal kunne flytte nummeret over til seg i nettverket. Er det nummeret avsluttet, vil det nye selskapet ikke kunne gjøre det og du står da uten dekning.
Vil du pause abonnementet ditt? Kanskje du skal på reise eller rett og slett ikke vil bruke det på en stund?
Da kan du ta kontakt med oss på kundeservice, så kan vi pause ditt abonnement ved å gjøre det om til kontantkort, slik at du fortsatt kan motta samtaler og SMS, men slipper da å betale en månedsavgift.
Telefon: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no
Alle ekstratjenester kan du enkelt avslutte via Min Side eller Chilimobil-appen. Etter du har logget inn, gå til “Abonnement” i menyen og velg ditt abonnement. Her kan du finne tjenester nederst i listen, og avslutte dem.
Du kan også ta kontakt med oss på kundeservice, så kan vi hjelpe deg:
Telefon: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no