Bestill

Mobilabonnement uten kredittsjekk

Vi garanterer at månedsfakturaen aldri inneholder andre kostnader enn selve månedsavgiften. Abonnementet betales på forskudd. Abonnementet er sperret for ekstra tjenester, bruk i land utenfor EU/EØS og tale/SMS til utlandet.

Ubegrenset Data

Fri tale, SMS og MMS
Ubegrenset data i Norge
Ingen bindingstid
Svindelsperre
Norges største 5G nett

Fast Datamengde

Fri tale, SMS og MMS
Data rollover
Ingen bindingstid
Svindelsperre
Norges største 5G Nett

Ubegrenset data + mobilt bredbånd

Vårt beste mobilabonnement
Bruk på hytta, i bobilen eller på farten

Abonnementene er låst for alt som koster ekstra. Abonnementet fungerer kun i Norge og i EU/EØS, da bruk utover dette vanligvis koster penger, og dette abonnementet er sperret for det. Hastighet varierer fra område til område og andre forhold. Mer om hastighet og dekning. For Fri Data: Etter 100 GB per mnd, settes hastigheten ned til 3 mbit/s.

Ekstra begrensninger og mer kontroll

Hvordan forskudd fungerer

Ingen kredittsjekk: Du kan bestille abonnementet selv om du har fått avslag på et ordinært abonnement.

Sperret for ekstra tjenester, bruk i land utenfor EU/EØS og tale/SMS til utlandet.

Samme pris som vanlige abonnement: Du betaler samme månedspris og får samme datamengde eller Fri Data som i våre vanlige abonnement.

Betaling måned for måned: Du betaler forskuddsvis – og ved ubetalt faktura har vi har et strammere varslings- og sperreløp enn for kredittgodkjente kunder.

Et bilde med teksten "Dette er forskudd"

MinChili-appen

Her kan du endre, oppgradere, nedgradere og administrere hele abonnementet ditt selv. Du kan gjøre mer selv i vår app, enn du kan i appen hos de største mobilselskapene i Norge.

Last ned her

app-storeapp-store

Les mer om tjenestene våre

Viktig å vite om betaling og sperring for Forskudd
+

Du får faktura i starten av måneden på samme måte som andre abonnement. Fakturaene gjelder månedsprisen for inneværende måned, og har 14 dagers betalingsfrist.

  • Siden dette er et abonnement hvor man betaler for forskudd, er det ikke mulig å utsette en faktura eller en betaling.
  • Før faktura forfaller, får du SMS-påminnelse 3 dager i forkant.
  • Dersom faktura ikke er betalt to uker etter forfall, blir abonnementet sperret. Du blir varslet om dette før sperring av abonnementet gjennomføres. Det påløper purregebyr på ubetalt faktura.
  • Hvis abonnementet er sperret, kan du når som helst betale utestående faktura for å få abonnementet gjenåpnet. Det påløper ikke gjenåpningsgebyr for å gjenåpne abonnementet.
  • Det påløper ingen faste månedsavgifter hvis abonnementet er sperret.
Begrensninger i Forskudd-abonnement
+

For å sikre at fakturaen din aldri blir høyere enn den avtalte månedsprisen, gjelder noen begrensninger:

  • Du kan bruke abonnementet i Norge og EU/EØS.
  • Du kan ikke ringe spesialnummer, opplysningstjenester, ringe fra Norge til utlandet eller bruke abonnementet utenfor EU/EØS og ombord på skip/satellitt.
  • Ingen varekjøp eller betaling via mobilregningen (Strex).
  • Du kan ikke kjøpe ekstra datapakker (Data Reload) eller tilleggstjenester hos Chilimobil som koster penger.
Hvem passer Forskudd for?
+

Forskudd-abonnementet passer for deg som ønsker:

  • En enkel og trygg måte å få mobilabonnement på, uten kredittsjekk.
  • Forutsigbare kostnader, uten risiko for høye mobilregninger.
  • Friheten til å bruke abonnementet akkurat som våre vanlige kunder – men med noen begrensninger.
  • Deg som liker lave mobilabonnementspriser og deg som liker abonnement uten binding.
Ingen binding
+

Det er ingen binding hos oss. Hvis du senere skulle ønske å forlate oss, om det er i dag, i morgen, eller om 2 år, så står du fritt til å bestemme det selv.

Data rollover
+

I alle våre mobilabonnement (med unntak av Chili Fri Data) er Data Rollover inkludert. Dette innebærer at data som ikke er brukt blir overført til neste måned.

Hvis du har et 10 GB-abonnement og bare bruker 6 GB en måned, vil 4 GB bli «rullet» over til neste måned. Da står du igjen med til sammen 14 GB du kan bruke i måned nr. 2. Hvis du ikke bruker opp rolloveren, i dette tilfellet 4 GB, vil du fortsatt ha dem tilgjengelig helt til du bruker dem opp.

Merk at maksimalt overført datamengde er det som opprinnelig er inkludert i abonnementet. Har du 5 GB-abonnementet er 5 GB det meste som kan overføres til neste måned, har du 10 GB-abonnementet er 10 GB det meste som er kan overføres til neste måned også videre.

Ekstra SIM-kort / Tvilling
+

For deg som ønsker å bruke et ekstra SIM-kort i et nettbrett, bilen, en mobilruter eller lignende, kan du bestille et ekstra SIM-kort til dette når ditt første SIM-kort er aktivert og tatt i bruk. Alle mobilabonnement støtter ekstra SIM-kort, til og med Fri Data. Dine ekstra SIM-kort kan du få som eSIM og/eller fysiske SIM-kort.

Oppstartspris per ekstra SIM: 99,- (ekstra første måned)

Månedspris per ekstra SIM: 59,-/mnd

Du kan maksimalt ha 2 ekstra SIM-kort. Et Tvilling-SIM og et Data-SIM-kort i tillegg til vanlig Hoved-SIM-kort. Ekstra SIM til Apple Watch, støttes ikke.

Ingen betalingsutsettelse
+

Siden dette er et abonnement hvor man betaler for forskudd, er det ikke mulig å utsette en faktura eller en betaling.

Du får faktura i starten av måneden på samme måte som vanlige abonnement. Fakturaene gjelder månedsprisen for inneværende måned, og har 14 dagers betalingsfrist. Før faktura forfaller, får du SMS-påminnelse 3 dager i forkant. Dersom faktura ikke er betalt to uker etter forfall, blir abonnementet sperret. Du blir varslet om dette før sperring av abonnementet gjennomføres. Det påløper purregebyr på ubetalt faktura.

Bestilling på 1 - 2 - 3

1
1. Leveringsbil ikon
Bestiller du før kl 13:45 blir ditt SIM-kort sendt allerede i dag.
2
2. Bytte mobilselskap ikon
Vi sender flyttemelding til ditt gamle selskap. Du slipper å si ifra selv!
3
3. Sett inn SIM-kort ikon
Dato for aktivering og tidspunkt for bytte av SIM-kort får du på SMS fra oss.
*Er det helg sender vi ditt SIM-kort påfølgende mandag

Spørsmål og hjelp

Hva skjer etter datapakken er brukt opp?
+

Mobildata stopper etter du har brukt opp din datapakke. Ønsker du mer data, kan du enkelt endre til annet abonnement i Chilimobil-appen. Du kan oppgradere og nedgradere så mye du vil! Merk at hvis du skal fra et større abonnement til et mindre, så skjer det ved månedsskiftet.

Hva er inkludert i mobilabonnementene?
+

Fri Tale, SMS, MMS i Norge og når du er i EU/EØS. Velg bare den datapakken som passer best. Full Telia-dekning, 5G, Data rollover, Data kontroll, ingen bindingstid, 4G-tale og WiFi-tale er også inkludert i alle mobilabonnementene hos oss.

Gratis BankID på mobil i Norge og EU/EØS.

Gratis spesifikasjoner for faktura.

For brukere som ønkser hemmelig nummer, er også denne tjenesten gratis.

Når sendes SIM-kortet?
+

Bestiller du før klokken 13:45 sendes SIM-kortet samme dag. Er det helg sendes SIM-kortet førstkommende mandag.

Overføring fra gammelt mobilselskap?
+

Vi sender flyttemelding for deg, slik at du slipper å gjøre det selv. Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort på tidspunktet du får i SMS-en fra oss.

Kan man bestille som familie?
+

Du kan bestille til deg selv og din familie. På side 2 etter bestill-knappen, kan du enkelt legge til abonnement og nummer til resten av familien. I MinChili-appen kan dere adminsitere, endre og ha oversikt over familiens abonnement. Dere får også automatisk samlet mobilregning for hele familien.